fbpx
Tot ce trebuie să știi despre designul vestimentar

Tot ce trebuie să știi despre designul vestimentar

Designul vestimentar și omul din spatele acestui proces creativ reprezintă un stâlp important în industria modei.

După absolvirea unui curs de design vestimentar este importantă participarea în proiecte creative din domeniu. Este de reținut faptul că nu e ușor la început de drum, la fel ca în orice altă meserie. Organizarea ideilor e un pas important în tot procesul de creație, iar posibilitățile sunt infinite în lumea designului vestimentar.

CUM SE FACE TRECEREA DE LA IDEE LA PRODUSUL FINAL?

Pentru început, trebuie create mostre ale modelelor. Testarea propriilor idei pentru constatarea viabilității lor este fundamentală în crearea unei colecții și a produselor finale. Mostrele, sau prototipurile de design, altcătuiesc colecția vestimentară și ar trebui să ducă la potrivirea perfectă și să instruiască volumul de producție. De asemenea, mostrele sunt reprezentative și trebuie să atragă clienții, pentru că aceștia, într-un final să-și dorească să achiziționeze.

Există trei tipuri de mostre/prototipuri necesare:

prototip/mostră de potrivire

eșantion pentru expunere la vânzare

eșantion de producție

Pașii pentru crearea unui prototip:

  1. Stabilirea dimensiunii – În cazul mostrelor pentru îmbrăcăminte, trebuie aleasă o dimensiune care poate fi micșorată sau mărită pentru a obține o potrivire bună pe toate mărimile dorite.
  2. Înțelegerea măsurătorilor corporale ale dimensiunii eșantionului – Aceste măsurători nu sunt neapărat identice cu specificațiile piesei tale vestimentare. Dacă știi care sunt măsurătorile corpului pe care se va potrivi prototipul tău, ar trebui să ai o idee mai bună cu privire la dimensiunile piesei vestimentare create de tine. Este bine de reținut faptul că nu toate articolele de mărime 38 se potrivesc la fel, astfel că trebuie să înțelegi cât mai bine profilul clientului tău.
  3. Crearea unei schițe plane – Schița plană are liniile simple, mai bine spus este un desen tehnic, fără umbre sau culori.
  4. Stabilește specificațiile inițiale – specificațiile ar trebui să conțină informații vitale care sunt necesare în crearea mostrei. Ele trebuie să sublinieze în mod clar măsurătorile unui articol de îmbrăcăminte și să fie puse într-un grafic ușor de înțeles. Constructorul de tipare va avea nevoie de aceste specificații (circumferința, lungimea corpului, a umărului, a mânecii, etc.). Este util să înțelegi și materialul cu care lucrezi: modul în care acesta se întinde, grosimea lui sau drapajul pot afecta măsurătorile.
  5. Crearea unui tipar – Această sarcină este atribuită unui constructor de tipare care va folosi drept șablon specificațiile primite pentru întocmirea tiparului.
  6. Organizarea materialelor și a ornamentelor – Pentru evitarea unor greșeli lasă loc pe eșantion pentru adăugarea ornamentelor sau accesoriilor. Organizează-te astfel încât să fie ușor de urmărit, iar la momentul producției prezintă-le sub formă de fișa de specificații.
  7. Furnizarea fișei de specificații – Fișa de specificații oferă detaliile esențiale pentru asigurarea unei execuții corecte a unui design într-un produs final. Fișa trebuie dată fabricii ori de câte ori este nevoie de crearea unui eșantion. Astfel, personalul fabricii de producție va ști exact construcția piesei vestimentare și locul fiecărui ornament sau detaliu.

Odată ce prototipul este finalizat, urmează proba pe un model potrivit. Acest proces te va ajută să determini ce modificări mai sunt necesare pentru că la sfârșit, să ai rezultatul perfect pentru tine. Bineînțeles, chiar și atunci când ai prima varianta finală a prototipului este posibil să vrei să testezi alte combinații de ornamente sau țesături și de ce nu, chiar și culori, acesta fiind un alt proces de reglare fină.

 

distribuie prietenilor